19:57    |    03/05/2015

Două autobuze electrice fabricate în China intră de miercuri în teste pe linia 381

 E-mail Print PDF 

Două autobuze electrice produse de compania chineză BYD intră de miercuri în teste pe străzile Capitalei, timp de două luni, pe linia 381, potrivit informațiilor transmise de Regia Autonomă de Transport București (RATB).

"Primăria Municipiului București și Regia Autonomă de Transport București continuă proiectul de testare a autobuzelor electrice, inițiat în data de 16 martie 2015, iar miercuri, 29 aprilie 2015, ora 13,00, la autobaza Nordului, va începe etapa a doua a programului, în care vor intra în teste două autobuze electrice, produse de compania chineză BYD, important producător de autobuze propulsate de motor electric", informează RATB, într-un comunicat remis AGERPRES.

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piața Reșița — Piața Sudului — Piața Unirii — Piața Universității — Piața Romană — Piața Victoriei.

Puse la dispoziție pentru testare de reprezentanții Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice și funcționează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generație. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singură încărcare în condiții de trafic urban.

'Specialiștii în domeniu s-au pronunțat deja în privința avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluție pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, așa cum este și Bucureștiul. Prin astfel de programe, autoritățile locale, în primul rând Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București, își manifestă disponibilitatea de a găsi noi soluții pentru îmbunătățirea serviciului de transport public. De aceea, și noi suntem interesați de aceste proiecte, prin intermediul cărora putem testa cât mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mică sau mai mare capacitate, cu dotări clasice sau moderne, astfel încât, împreună cu toți factorii de decizie și cu specialiștii în domeniu, să putem identifica, în cunoștință de cauză, cea mai bună soluție pentru necesitățile și structura rețelei de transport din București', apreciază directorul general al RATB, Vincențiu Daniel Antonescu.

Conform producătorului chinez de autobuze, atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferențiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt "ecologia și economia".

"Ecologic — este complet nepoluant: zero emisii de CO2 și noxe și zgomot redus față de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic și fără metale grele. Economic — motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaționale — atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât combustibilii clasici), cât și la costurile cu mentenanța. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD față de un autobuz clasic, pe o durată de viață de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. După încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preț achiziție, mentenanță, combustibil)", potrivit datelor RATB.

Autobuzul BYD a obținut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană, având toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare.

În România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, când a debutat primul program de testare în Timișoara, BYD fiind astfel primul producător care a propus un autobuz 100% electric pentru transportul în comun în țară. Până în prezent, BYD a fost testat în șapte mari orașe din România, a parcurs peste 14.000 kilometri, demonstrând că este mai economic decât un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispoziție de operatorii de transport în comun arată că media costurilor cu energia electrică necesară alimentării a fost de 10,30 euro/100 kilometri, față de 45,33 euro/100 kilometri — media costurilor aferente consumului de motorină al unui autobuz clasic).

Pentru 2015, RATB are prevăzută la capitolul investiții demararea unei licitații pentru achiziționarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinațional de patru ani. RATB ar avea nevoie, pe traseu, de 900 de autobuze, deși acum sunt doar 767. Parcul regiei numără 1.000 de autobuze, însă o parte nu pot fi folosite din cauza lipsei unor piese de schimb.

Parcul circulant al RATB este format în prezent din 287 de tramvaie, 767 de autobuze și 186 de troleibuze. Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz și 116 de autobuz. AGERPRES