Paris
London
New York
Thursday, 25 April, 2024
Last Update 20:20
22:06    |    03/08/2015

Consumul și preferința pentru anumite tipuri de cafea dezvăluie tipare mentale diferite

Consumul de cafea are un efect mult mai profund decât se credea asupra creierului uman și scoate în evidență tipare mentale diferite, este concluzia unui filosof de la Trinity College din Dublin care s-a dedicat analizării efectelor consumului de cafea, scrie jurnalistul David Robinson de la BBC, într-un material publicat online.

Consumul unei cești de cafea poate oferi răspunsuri la multe întrebări importante despre viață, susține filosoful David Berman care va publica cercetarea sa sub forma unei cărți intitulate 'The Philosophy of Coffee-tasting'. Potrivit acestuia, consumatorii de cafea și consumatorii de ceai sunt persoane fundamental diferite.

Cei care beau cafea, consumă cafeină, care stimulează mintea și o face mult mai ageră. Aceștia nu sunt într-o stare metală lentă, ci într-o stare de limpezime și claritate.

David Berman vorbește despre modul în care cercetarea sa a contribuit la înțelegerea cafelei. Toate varietățile de cafea au un numitor comun care provine dintr-un singur tip de ulei denumit 'caffeol', obținut după zdrobirea boabelor de cafea. Fără acesta, băutura nu ar fi recunoscută drept cafea. În schimb, ceaiul se face dintr-o mare varietate de compuși, dar niciunul nu este esențial. Ceaiul ilustrează modul în care mai multe componente cu gust diferit se completează reciproc, amintind conceptul estic că toate ființele sunt interconectate. Cafeaua, dimpotrivă, este definită de un singur ingredient-cheie — 'caffeol' — care se diferențiază total de celelalte arome, ca o metaforă pentru tendința occidentală de a trasa granițe între corp și spirit.

O cafea prăjită mai puțin va permite acizilor din cafea să iasă la suprafață și să ofere acesteia o calitate mai strălucitoare. În schimb, o cafea care a fost prăjită mai mult timp scoate în evidență mai multe enzime și proteine din interiorul boabei de cafea. Aceste 'chimicale' constituite de fapt 'organismul' unei cafele, care o pot face mai grea, mai vâscoasă.

David Berman consideră că preferința pentru un gust amar sau pentru o cafea aromată reprezintă un tip mental fundamental, ce face dificil de înțeles punctul de vedere al celeilalte persoane, existând între aceste persoane dezacorduri în legătură cu probleme fundamentale.

Berman va prezenta pe larg în cartea sa 'The Philosophy of Coffee-tasting' întreaga sa viziune despre modul cum este perceput la nivel cognitiv consumul de cafea și ce adevăruri ascunse ale personalității umane scoate la iveală cafeaua. AGERPRES

 

 
Banner
 
Banner
 
Confesiuni Jurnalistice
cu George Grigoriu
Banner
 
 
 
 
ipv6 ready