Paris
London
New York
Saturday, 20 April, 2024
Last Update 20:20
16:48    |    22/08/2012

Coca-Cola: Romanian sales dropped because of the economic situation coupled with the political crisis

The sales volume of Coca-Cola Hellenic in Romania slightly decreased in H1, against a difficult macroeconomic background coupled with political tensions, the company announces in a press release issued Tuesday.

"Romanian volumes dropped with a low percentage of one digit (under 5%) in both intervals subject to analysis (H1, Q2). Coupled with the recent political uncertainty, economic conditions remain difficult,” reads the communiqué that presents the results of the Greek bottler in the first half of 2012.

The sales under the brand Coca-Cola soared, especially those of Coca-Cola Zero, which advanced by 36%.

The company increased its market share in Romania during Q2, in the segment of sparkling drinks, in terms of both volume and sales.

At international level, Coca-Cola Hellenic sold during H1 this year over one billion packs of soft drinks and mineral water, down 2% year-on-year. Its incomes increased by 1% to 3.4 billion euros, while operational expenses advanced by 5% to 2.19 billion euros. The net profit dropped by 25%, from 146 to 109 million euros.

Coca-Cola Hellenic operates 4 factories in Romania, at Iaşi, Timişoara, Ploieşti and Vatra Dornei, which bottle carbonated drinks (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), non-carbonated (Cappy Tempo), nectars (Cappy Nectar), tea (Nestea), water (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), energy drinks (Burn) and coffee (Illy).
 

 

Coca-Cola: Vânzările din România au scăzut din cauza situaţiei economice, cuplată cu criza politică

Volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic în România a scăzut uşor în primul semestru, pe fondul condiţiilor macroeconomice dificile, cuplate cu tensiunile recente de pe scena politică, potrivit unui comunicat publicat marţi de companie, cel mai mare îmbuteliator Coca-Cola din Europa.

"Volumele din România au scăzut cu un procentaj scăzut de o cifră (sub 5% - n.r.) în ambele perioade analizate (primul semestru, trimestrul al doilea). Cuplate cu incertitudinile politice recente, condiţiile economice rămân dificile", se spune în comunicat, care prezintă rezultatele grupului elen pentru prima jumătate a anului.

Vânzările sub brandul Coca-Cola au crescut uşor, în special în cazul Coca-Cola Zero, care a avansat cu 36%, precizează compania elenă referitor la România.

Ponderea vânzărilor de produse consumate la o singură servire a crescut însă semnificativ, se arată în comunicat.

Compania notează că şi-a majorat cota de piaţă în România în trimestrul al doilea pe segmentul băuturilor acidulate atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor.

La nivel internaţional, Coca-Cola Hellenic a vândut în prima jumătate a anului peste un miliard de navete de băuturi răcoritoare şi ape minerale, în scădere cu 2% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.

Veniturile grupului elen au urcat cu 1%, la 3,4 miliarde euro, în timp ce cheltuielile operaţionale au avansat cu 5%, la 2,19 miliarde euro, potrivit comunicatului. Profitul net al companiei a scăzut cu 25%, de la 146 milioane euro la 109 milioane euro.

Coca-Cola Hellenic deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei.

Coca-Cola Hellenic România îmbuteliază băuturi răcoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), ceaiuri (Nestea), apă (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), băuturi energizante (Burn) şi cafea (Illy).

 
Banner
 
 
Confesiuni Jurnalistice
cu George Grigoriu
Banner
 
 
 
 
ipv6 ready