18:37    |    29/11/2011

The Facebook sales effect: presence is compulsory!

 E-mail Print PDF 

An increasing number of Romanian businesses have become aware of social media marketing especially through Facebook presence. They have created brand or product pages and did everything they could to collect as many followers and likes possible, in campaigns that cost several tens of thousands of euros, according to  Business Magazin.

Facebook is a place where you need to be, explains Marius Meleşteu, Strauss Romania manager, arguing why Doncafe has ivested in Facebook marketing. Five points off the entire company marketing budget go to the Facebook page, apps and contests. In almost a year, the page has amassed about 130,000 fans, and is currently one of the most powerful brands on Facebook Romanian pages.

Several companies have been increasingly interested in exploring social network marketing. Of the most popular 100 Romanian pages, 23 are fan pages for brands or companies, with thousands of fans, along entertainment pages and star pages for Inna or Smiley.

The list is getting bigger as we speak, since most of the multinational companies present in Romania have been present on social media pages. “It is much easier to attract fans than to keep them or to keep them involved” says Grant McKenzie, Ursus Breweries marketing vice-president. And Usrus has already 125,000 FB fans.

However, one can say that FB presence is compulsory, especially since the number of Romanian users is currently of about 3.8 million, all of them potential clients.

 

Efectul Facebook in vanzari: Prezenţa a devenit obligatorie !

Foarte multe afaceri din România s-au înghesuit în ultimii ani pe Facebook. Au creat pagini de companie sau de brand şi au alergat după cât mai mulţi fani şi neapărat “Like”-uri, derulând campanii de marketing de mii sau chiar zeci de mii de euro. scrie Business Magazin.

Facebook trebuie să fii!", explică scurt Marius Meleşteu, directorul general al Strauss România, de ce investeşte în pagina de pe Facebook a brandului Doncafé. Mai exact, cinci procente din întregul buget de marketing al companiei sunt alocate pentru gestionarea paginii şi dezvoltarea de aplicaţii sau concursuri desfăşurate cel puţin o dată la fiecare două luni. Şi, drept urmare, pagina Doncafé a strâns în decurs de un an aproape 130.000 de fani, devenind astfel unul dintre cele mai puternice branduri de pe Facebook.

Din ce în ce mai multe companii din România explorează deja de ceva vreme reţelele sociale şi creează comunităţi online cu care să poată interacţiona prin diferite metode şi care să le transmită apoi mesajul mai departe pe internet. Dintre cele mai populare 100 de pagini româneşti de Facebook, de pildă, 23 sunt pagini de companie sau de brand. Au în total zeci sau chiar sute de mii de fani şi se luptă practic cot la cot cu pagini de divertisment sau ale unor vedete autohtone precum Inna şi Smiley, potrivit serviciului de monitorizare a paginilor de Facebook din România.

Lista este însă mult mai lungă, dat fiind că nu doar multe companii româneşti, dar şi majoritatea filialelor locale ale marilor multinaţionale din lume sunt prezente pe paginile reţelei sociale, chiar dacă nu se pot lăuda în mod neapărat cu un număr impresionant de fani sau cu o interacţiune susţinută cu aceştia. "Este mult mai uşor să atragi fanii decât să-i păstrezi sau să îi menţii implicaţi", punctează Grant McKenzie, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries, explicând astfel de ce preferă să se concentreze mai puţin pe acest număr şi mai mult pe indicatori precum interacţiunea, rata de răspuns sau frecvenţa cu care revin utilizatorii. Iar asta în condiţiile în care pagina Ursus are totuşi aproape 125.000 de fani pe Facebook, iar Bere Timişoreana în jur de 40.000..

Se poate spune că, aparent, prezenţa pe Facebook a devenit obligatorie, mai ales odată cu creşterea numărului de utilizatori din România, în prezent de peste 3,8 de milioane, toţi potenţiali cumpărători. "Jumătate din utilizatorii de internet din România sunt practic pe reţeaua socială", explică Doron Zilberstein, vicepreşedintrele de marketing al URBB, decizia de a lansa paginile de Facebook ale Tuborg, Carlsberg, Guiness, Bilbor şi Granini, dintre care primele două cu aproximativ 41.000 de fani fiecare.