Paris
London
New York
Monday, 05 December, 2022
Last Update 22:24
18:00    |    13/03/2012

Tourism employers’ associations: We no longer want parties to make strategies for us, which they keep changing

The employers’ associations of the tourism sector want to make their own 5-year strategy and invite parties to adhere to it, ANAT President Corina Martin told Mediafax. Over the last 20 years, parties changed many strategies, with bad consequences for the tourism industry.

The National Association of Travel Agencies (ANAT) issued an appeal to all employers’ organizations, associations and federations of the Romanian tourist sector to collaborate in view of drafting, within 15 days, a strategy for the evolution of Romanian tourism during the next five years.

"We talked with the other associations of employers so we establish what ministers will do, instead of ministers telling us what to do. We no longer want political parties to make strategies for us, which they keep changing. All kind of parties come in power, each with its own programme, which keep changing, to the detriment of tourism,” Martin said.

The huge potential of Romanian tourism could be best used only if a 5-year strategy is set in place and politically assumed, regardless of the party or alliance that is in power at a certain moment, she added.

"Who can make this strategy better than the industry? We will propose all political parties to sign and assume this strategy... Depending on this, the (tourism) associations will support a certain party or minister,” the ANAT president explained.

The first talks about the tourism strategy will be held Wednesday.
 

Patronatele din turism: Ne-am săturat să ne facă partidele strategii pe care le schimbă mereu

Patronatele din turism vor să facă o strategie pe cinci ani şi să invite partidele să adere la ea, a declarat agenţiei Mediafax preşedintele ANAT, Corina Martin, care spune că în ultimii ani 20 de ani partidele au schimbat mai multe strategii, iar turismul a avut de suferit.

Astfel, ANAT a lansat către toate patronatele, asociaţiile şi federaţiile din turism invitaţia de a lucra impreuna la stabilirea, în termen de 15 zile, a unei strategii pentru turismul romanesc pentru următorii cinci ani.

"Am vorbit şi cu celelalte patronate şi vrem sa mişcarea patronală să stabilească ceea ce vor face miniştrii, şi nu miniştrii să stabilească ce să facem noi.Ne-am săturat să ne facă partidele politice strategii pe care să le schimbe mereu. Se succed la guvernare tot felul de partide, care vin cu fel de fel de programe, pe care le tot schimbă, iar turismul are de fiecare dată de pierdut", a spus Martin.

Ea a spus că "potenţialul imens" pe care îl are turismul românesc ar putea fi valorificat cu adevarat doar în condiţiile în care, indiferent de partidul sau alianţa care vine la guvernare, va exista o strategie pe cinci ani, care să fie asumata politic şi aplicată întocmai.

"Cine poate face această strategie mai bine decât industria? Vom propune tuturor partidelor politice spre semnare şi asumare această strategie, iar dacă nu semnează înseamnă că nu susţin turismul românesc. În funcţie de asta noi, asociaţiile, vom acorda susţinere unui partid sau ministru", a afirmat preşedintele ANAT.

Reprezentanţii patronatelor din turism se vor întâlni miercuri pentru primele discuţii privind strategia în turism.

 
Banner
Banner
Banner
 
 
Confesiuni Jurnalistice
cu George Grigoriu
Banner
 
 
 
 
ipv6 ready