00:59    |    19/03/2012

Transbai, the road that will cost over 30m Euro and will rival Transfagarasan and Transalpina in beauty

 E-mail Print PDF 
After Transfagarasan and Transalpina, Transbai could join the select list of most spectacular roads. Three Prahova mayors have joined forces on this project.

Transfagarasan and Transalpina could face some serious competition from Prahova the following years. Three mayors in the north of the county wish to build a scenic road, with European financing, in order to improve the area’s tourism potential and shorten access time, Adevarul reports.

The Transbai is a joint project of three local administrations that will link Valea Prahovei to Valea Doftanului through Baiului Mountains in Bucegi. The road will be 38 km long and will link Azuga, Busteni and Valea Doftanei.

The local authorities say the route was selected so that it emphasizes Bucegi beauty, and Transbai will rival the more famous Transalpina and Transfagarasan in beauty. With a maximum altitude of 1,834 meters, the new road will also be part of the top three highest roads in the country (Transfagaran is 2,042 meters high and Transalpina – 2,145).

The declared purpose of the project is to promote mountain tourism. The scenery is “breathtakingly beautiful,” the authors of the project say. The designers hope to attract both many tourists and investors for other projects in the area.

Transfăgărăşan (DN 7C)

- connects Arges and Sibiu counties, through Fagaras Mountains in the Southern Carpathians

- maximum altitude: 2,042 meters

- total length: 151 km

- goes close to Balea water fall, the biggest in Romania

- goes over 830 bridges and 27 viaducts

- was built between 1970 and 1974

Transalpina (DN 67C)

- connects Gorj and Alba counties through Parang Mountains, Southern Carpathians

- maximum altitude: 2,145 meters

- total length: 148.2 km

- was rebuilt in the inter-war period and inaugurated by Carol II in 1935

- the biggest part of the road was modernized as of 2009

- it hosts a National Coast Speed Championship every September

 

Transbaiul , soseaua care va costa peste 30 mil euro si va rivaliza la frumusete cu Transfăgărăşanul si Transalpina

 

După Transfăgărăşan şi Transalpina, Transbaiul ar putea intra în lista selectă a celor mai spectaculoase şosele. Trei primării prahovene s-au asociat la acest proiect.

Transfăgărăşanul şi Transalpina ar putea avea concurenţă, în următorii ani, din Prahova. Serpentine, peisaje de vis, goluri montane, drumuri prin pădure, plimbări la peste 1.800 de metri altitudine şi acces mai uşor la pârtiile de schi. Aşa poate fi rezumat traseul şoselei pe care trei primării din nordul judeţului Prahova doresc s-o construiască, din fonduri europene, pentru a îmbogăţi potenţialul turistic al zonei şi a scurta timpul de acces, scrie Adevarul.

Transbaiul este un proiect comun, lansat de cele trei administraţii locale, care vizează realizarea unei şosele ce va lega Valea Prahovei de Valea Doftanei, prin traversarea Munţilor Baiului din Bucegi. Şoseaua este proiectată pentru a avea 38 de kilometri lungime şi să facă legătura între oraşele Azuga, Buşteni şi comuna Valea Doftanei.

Autorităţile locale spun că traseul a fost ales încât să pună în valoare frumuseţea Bucegilor, Transbaiul urmând să rivalizeze la acest capitol cu mult mai celebrele Transalpina şi Transfăgărăşan. De asemenea, cu o altitudine maximă de 1.834 de metri, în Vârful Baiul, noua şosea va intra în top trei, cele mai înalte din ţară. Prin comparaţie, Transfăgărăşanul atinge 2.042, iar Transalpina  -  2.145.

Noul drum va duce la scurtarea traseului între localităţile de pe Valea Prahovei şi cele din zona Doftana. Asta deşi, în prezent, Valea Doftanei şi Azuga sunt foarte apropiate pe hartă, distanţa pe şosea între cele două fiind de 42 de kilometri, iar drumul de legătură presupunând o ocolire prin Secăria şi apoi pe DN1.

Scopul declarat al proiectului este promovarea turismului montan. Peisajele, spun autorii proiectului, sunt frumoase „de-ţi taie respiraţia". Pe lângă un număr mare de turişti, autorităţile locale speră să atragă şi investitori.

„Există deja un studiu de oportunitate, aprobat de Consiliul Local la noi. În Azuga şi Buşteni, proiectul este mai avansat. După ce vom realiza studiul de fezabilitate, proiectul urmează să fie depus pentru finanţare europeană. Valoarea estimată este de 30 de milioane de euro. Este un drum greu, dar nu imposibil. Infrastructura este una din problemele zonei. Dacă vom rezolva infrastructura, atunci se pot găsi şi posibilităţi de investiţii în una sau două pârtii de schi", a declarat Gheorge Mosor, primarul comunei Valea Doftanei. Recent, Consiliul Local a aprobat şi asocierea cu Buşteni şi Azuga.

Realizarea proiectului va permite şi dezvoltarea unei staţiuni montane pe o suprafaţă de aproape 71 de hectare disponibilă în comună, din care 20% pot fi utilizate pentru amenajarea pârtiilor de schi şi a instalaţiilor de transport prin cablu.

Transfăgărăşanul (DN 7C)

- face legătura între judeţele Argeş şi Sibiu, peste Munţii Făgăraş din Carpaţii Meridionali

- altitudine maximă: 2.042 metri

- lungime totală: 151 kilometri

- trece prin apropierea cascadei Bâlea, care este o cascadă în trepte de aproximativ 68 de metri, cea mai mare de acest fel din România

- trece peste 830 de podeţe şi 27 de viaducte

- a fost construit în perioada 1970 - 1974

Transalpina (DN 67C)

- face legătura între judeţele Gorj şi Alba, peste Munţii Parâng, din Carpaţii Meridionali

- altitudine maximă: 2.145 metri

- lungime totală: 148,2 kilometri

- a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă de Carol al II-lea în 1935

- cea mai mare porţiune a drumului a fost asfaltată prin lucrările de modernizare demarate în 2009

- găzduieşte, în fiecare an, în luna septembrie, o etapă a Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, pe o porţiune de serpentine cuprinsă între Novaci și Rânca